Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  ELECTRA GLIDE FLH 1200 - 1973

Garantie: Ja
22336 Km
BLAUW WIT
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
harley-davidson - electra-glide-flh-1200
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Modeljaar: 1973

Heb je De Harley-Davidson van je dromen gevonden, maak NU een afspraak voor een bezichtiging of eventueel een proefrit op je toekomstige H-D.
U kunt contact opnemen via 074-2040740 of info@oudemonninkmotors.nl

Super gave oldtimer deze FLH 1200 Shovelhead van 1973 in orginele staat en echt iets voor de liefhebber.
H-D is destijds lopend ingeleverd maar heeft al een tijdje niet gelopen en is dan zo geprijsd om te kopen zoals hij er nu bij staat.

Frame nummer en motornummer zijn kloppend en met nederlands oud kenteken

Inruil van alle merken mogelijk. Geen garantie ivm leeftijd van de H-D .

Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag van 09.00 - 18.00u. Zaterdag geopend van 09.00 - 16.00u.

HARLEY-DAVIDSON OUDE MONNINK MOTORS
Rientjesoven 18
7621 HG Borne +31-74-2040740
NAVIGATIE ADRES: Amerikalaan Hengelo

Wij zijn gevestigd op de Veldkamp in Borne/Hengelo in het verlengde van Bauhaus en de Ikea en aan de autosnelweg A1.

Voor meer info of vragen mail naar : info@oudemonninkmotors.nl

Neem ook eens een kijkje in onze zeer uitgebreide webshop www.harleyonline.nl .
Voor het voordelig verzekeren van Uw Harley-Davidson kunt U een offerte aanvragen bij Harley-Davidson Insurance Services www.hd-i.nl.

Voor het voordelig verzekeren van Uw Harley-Davidson kunt U een offerte aanvragen bij Harley-Davidson Insurance Services www.hd-i.nl




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Oude Monnink Motors
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion