Nieuwsbrief:

NIWA Motoren


NIWA Motoren
Zwaagdijk
Routebeschrijving
www.niwa.nl
0228-564000
Dealer van: 

APRILIA, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM, KYMCO, MOTO GUZZI, PIAGGIO, SUZUKI


NIWA Motorservice is ontstaan vanuit de passie voor motoren en motorsport . Wij streven naar een goede service, waarbij een tevreden klant voorop staat . Wij investeren veel in gereedschappen en afstelapparatuur om het service-niveau op een hoog peil te houden . De motor-arena is onze werkplaats , de showroom ons visite kaartje.
Alle motoren van NIWA Motoren
394 motoren gevonden
KTM 990 DUKE
KTM 990 DUKE
€ 15.290,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
€ 14.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 390 ADVENTURE
KTM 390 ADVENTURE
€ 6.770,- € 8.500,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-R 1100
SUZUKI GSX-R 1100
€ 11.500,- p/mnd klik hier
1987, 16000 Km
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050 DE
SUZUKI V-STROM 1050 DE
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050 DE
SUZUKI V-STROM 1050 DE
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050 DE
SUZUKI V-STROM 1050 DE
€ 16.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
€ 14.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050
SUZUKI V-STROM 1050
€ 16.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 800
SUZUKI V-STROM 800
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
KTM 890 DUKE R
KTM 890 DUKE R
€ 11.450,- p/mnd klik hier
2022, 17000 Km
Merkdealer
HUSQVARNA SVARTPILEN 125
HUSQVARNA SVARTPILEN 125
€ 5.590,- € 6.390,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 950
SUZUKI GSX-S 950
€ 11.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 GT
SUZUKI GSX-S 1000 GT
€ 16.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050
SUZUKI V-STROM 1050
€ 16.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-R 750
SUZUKI GSX-R 750
€ 5.950,- p/mnd klik hier
1996, 38000 Km
Merkdealer
KTM 125 ENDURO R
KTM 125 ENDURO R
€ 6.590,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 GX
SUZUKI GSX-S 1000 GX
€ 18.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 GX
SUZUKI GSX-S 1000 GX
€ 18.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-8S
SUZUKI GSX-8S
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De cafĂ©-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het cafĂ© waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de cafĂ©-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion