Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Mooi vorm gegeven Sportmotor van Yamaha.
Met zijn 171 PK is het waarschijnlijk voldoende vermogen om jezelf vlot over het asvalt te laten verplaatsten.
Mede door de Akrapovic einddempers en de 1000cc 4 cilinder die heerlijk in de toeren klimt is dit een voor het geluid een heerlijke combinatie.
Opties:
- Sportdemperset.
- Singelseat afdekkap.
- Duosit buddy.
- DB-Killers.
- Passagier voersteunen.
Opties en Accessoires: Sportuitlaat
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 77|53,6 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 12,3 : 1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | injectie |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 172|128.3|12.500 met direct air induction, zonder 175 (128,7 |
Max. koppel | 106.9|10.500 met direct air induction, zonder 10,6 |
Koppeling | olie bad |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 290 |
ABS | nee |
Frame | Aluminium Deltabox V frame |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 130 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijf, radiale vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR 17 |
Wielbasis | 1395 |
Lengte | 2065 |
Breedte | 720 |
Hoogte | 1.105 |
Zithoogte | 835 |
Drooggewicht | 172 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Deze R 1 is een van de eerste motoren die de zgn een op een grens bereikte, dus 172 kg en 172 pk. Door het hoogtoerige karakter is deze R 1 onderin en in het middengebied iets minder sterk als zijn voorganger, maar levert ongemerkt over de hele linie veel vermogen met een duidelijk eindschot. |
Al meer dan 20 jaar ervaring in motorfietsonderhoud, en metaal werken.
 | Lelystad, Flevoland |
 | 06-41488250 |
Wist u dat: In de motortaal "Bromnozem" betekent: De oorspronkelijke betekenis van nozem is volgens Van Dale een onbeholpen ventje, een schaap, een jongen die net aan de rokken van z’n moeder is ontgroeid, een nozempie. Daar zou aan kunnen worden toegevoegd: en die zich van de weeromstuit tegen z’n ouders ging afzetten. Bromnozem is
een tijdsgebonden term die gebezigd werd vanaf het midden van de jaren vijftig tot het midden van de j aren zestig. Allereerst was een nozem een jongeman van rond de zeventien die zich in het uitgaansleven van de grote stad een zekere faam wist te verwerven onder soortgenoten als branieschopper. Het indruk maken op de meisjes was daarbij niet onbelangrijk. Het uiterlijk van de nozem werd geaccentueerd door een pak met strakke broekspijpen en een typisch colbert, een vetkuif met brillantine en bordeelsluipers (zie ook de foto’s van Ed van der Elsken).
Wanneer nozems op brommers verschenen, kwamen er leren jekkers, stiletto’s, kauwgom en sigaretten aan te pas. De brommers, modellen van het type buikschuiver, werden vaak getooid met vossestaarten al dan niet op een spriet achterop de brommer gemonteerd. Als brozems wisten deze jongeren uiting te geven aan hun verzet tegen ouders en gevestigde orde, maar soms terroriseerden zij stadswijken met allerlei vormen van kleine criminaliteit. Tevens ontstonden bendes van bromnozems. Hun muziek werd de opkomende Rock ’n’ Roll en niet de jazz
van studerende leeftijdsgenoten (zie Jan Hazekamp, Rondhangen als tijdverdrijf. Over het onder-elkaar-zijn van jongens en meisjes in de vrije tijd, Amsterdam 1985).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken