Nieuwsbrief:

Motor Metaal Lelystad

Al meer dan 20 jaar ervaring in motorfietsonderhoud, en metaal werken.
Alle motoren van Motor Metaal Lelystad
18 motoren gevonden
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
SUZUKI VS 1400 INTRUDER
€ 3.650,- p/mnd klik hier
1993, 16594 Mls
SYM MAXSYM 400
SYM MAXSYM 400
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2013, 39639 Km
KTM 990 SUPER DUKE
KTM 990 SUPER DUKE
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2005, 53630 Km
KAWASAKI ZRX 1100
KAWASAKI ZRX 1100
€ 3.850,- p/mnd klik hier
1998, 59604 Km
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
YAMAHA XT 1200 Z SUPER TENERE
€ 7.550,- p/mnd klik hier
2011, 67095 Km
DUCATI DIAVEL
DUCATI DIAVEL
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2011, 72928 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2007, 29148 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.650,- p/mnd klik hier
2017, 48720 Km
BMW F 800 S
BMW F 800 S
€ 3.850,- p/mnd klik hier
2006, 30224 Km
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2001, 41277 Km
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
€ 3.550,- p/mnd klik hier
1997, 73775 Km
HONDA CBF 600 S ABS
HONDA CBF 600 S ABS
€ 4.650,- p/mnd klik hier
2009, 44081 Km
YAMAHA FZ 6 N FAZER
YAMAHA FZ 6 N FAZER
€ 3.950,- p/mnd klik hier
2007, 48625 Km
YAMAHA FJR 1300 A
YAMAHA FJR 1300 A
€ 4.550,- p/mnd klik hier
2004, 95210 Km
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
HONDA CBR 900 RR FIREBLADE
€ 3.650,- p/mnd klik hier
2002, 64659 Km
BMW R 1150 R
BMW R 1150 R
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2002, 99364 Km
HONDA CBR 600 F
HONDA CBR 600 F
€ 2.750,- p/mnd klik hier
1999, 45814 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE
BMW R 1200 GS ADVENTURE
€ 8.950,- p/mnd klik hier
2008, 88161 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion