Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
YAMAHA BT 1100 BULLDOG
Bouwjaar 2002
49787 km
Nette 1100 Bulldog.
Bij aflevering voorzien van:
- Onderhoudsbeurt
---------------------------------------------------------
Voorzien van:
- Bos uitlaatdempers
- Gearindicator
---------------------------------------------------------
- Financiering mogelijk.
- Inruil van nette goed onderhouden motoren is mogelijk tegen handelsprijzen.
Ook voor onderhoud, reparatie en bandenservice kunt u bij ons terecht.
Levering aan huis mogelijk.
Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch, per email of middels Whatsapp contact met ons opnemen.
Zie onze website www.motomondial.nl voor meer foto's in hoge resolutie.
Openingstijden:
Ma 09:00 - 17:00
Di 09:00 - 17:00
Woe 09:00 - 17:00
Do 09:00 - 17:00
Vrij 09:00 - 17:00
Za 10:00 - 12:00 / 13:00 - 17:00
Let op! Het bezoek van onze showroom en werkplaats is altijd op afspraak.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | luchtgekoelde viertakt 75° v-twin |
Boring x slag | 95 mm x 95 mm |
Cilinder inhoud | 1063 cc |
Comp. verhouding | 8,3 : 1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | carburatie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 65 pk / 47,8 kW bij 5.500 tpm |
Max. koppel | 88,3 Nm bij 4.500 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 180 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen brugframe |
Vering voor | qua veervoorspanning instelbare 43 mm telescopische voorvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare monoshock, veerweg 113 mm. |
Remmen voor | dubbele 298 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 267 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 170/60 ZR 17 |
Wielbasis | 1.530 mm |
Lengte | 2.200 mm |
Breedte | 800 mm |
Hoogte | 1.140 mm |
Zithoogte | 812 mm |
Drooggewicht | 233 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Het motorblok van deze BT 1100 Bulldog is afgeleid vanhet XVS 1100 blok. Het levert iets meer vermogen en maakt van deze Bulldog een prettig sturende motorfiets zonder overdreven prestaties. leverbare kleuren midnight blue, midnight blue stone en anvil red. |
 | Oudemolen, Noord-Brabant |
 | 0653836218 |
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiële kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken