Nieuwsbrief:

TRIUMPH  TIGER 1200 ALPINE EDITION - 2021

Garantie: Ja
46912 Km
Wit
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
triumph - tiger-1200-alpine-edition
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

Triumph Tiger 1200 Alpine Edition (2021) – Klaar voor Elk Avontuur!

 

Droom je van grenzeloze avonturen en ultiem comfort op twee wielen? Bij Motorcentrum Deventer hebben we een prachtige Triumph Tiger 1200 Alpine Edition uit 2021 die staat te popelen om met jou op pad te gaan! Met 46.912 kilometer op de teller is deze krachtige avonturier perfect ingereden en klaar voor elke uitdaging die je hem voorlegt.

De Tiger 1200 Alpine Edition is ontworpen voor de veeleisende reiziger. Deze exclusieve uitvoering biedt niet alleen de indrukwekkende prestaties en het sublieme rijgedrag van de standaard Tiger 1200, maar voegt daar ook unieke stylingelementen en extra functionaliteit aan toe. Denk aan geavanceerde rijhulpsystemen, comfortabele ergonomie en een robuust design dat overal thuishoort. Of je nu lange afstanden over de snelweg aflegt, bergpassen bedwingt of onverharde paden verkent, deze motorfiets doet het met gemak en stijl.

inruil en financiering mogelijk
Motor staat in de vestiging Deventer




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motorcentrum Deventer
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
© 2000 - 2025 Motoroccasion