De Z650 kan terecht voortborduren op zijn immense populariteit als beste allround pakket in zijn segment. Naast een scherp design heeft de Z650 meer koppel, een prachtig
TFT-display met Smartphone connectiviteit en LED verlichting. Kawasaki's geavanceerde Traction Control ondersteunt je bij sportief rijden en biedt maximale tractie in alle omstandigheden.
De Kawasaki Z650 2025 is beschikbaar in de volgende kleuren:
- Metallic Spark Black / Green
- Metallic Spark Black / Red
- Metallic Matte Dark Gray / Metallic Spark Black
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
83 mm x 83 mm
Cilinder inhoud
649 cc
Comp. verhouding
10,8:1
Kleppen
8
Brandstof toevoer
Brandstofinjectie: 2 x Ø 36 mm met dubbele gaskleppen
Ontsteking
Vermogen
68 pk / 52 kW bij tpm
Max. koppel
65 Nm bij 6 tpm
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
15 liter
Topsnelheid
ABS
Frame
Trellis frame, hoogwaardig staal
Vering voor
41 mm telescopische voorvork
Vering achter
Horizontale back-link, met instelbare veervoorspanning
Remmen voor
Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbele zuiger
Remmen achter
Enkele 220 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
160/60ZR17M/C (69W)
Wielbasis
1410 mm
Lengte
2055 mm
Breedte
775 mm
Hoogte
1080 mm
Zithoogte
790 mm
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.