De Eliminator 500 SE breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laag en comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meest benaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is een tijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “Just Ride”.
Vloeistofgekoelde, parallele 2-cilinder 4-takt motor
Boring x slag
70 mm x 70 mm
Cilinder inhoud
451 cc
Comp. verhouding
11.3 : 1
Kleppen
8
Brandstof toevoer
injectie: Ø 32 mm x 2
Ontsteking
Digitaal
Vermogen
45 pk / 33 kW bij tpm
Max. koppel
43 Nm bij 6000 tpm
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling, handbediend
Versnellingsbak
6 versnellingen
Verhouding
2.438 (39/16)
Overbrenging
Gesloten ketting
Starter
electrisch
Tankinhoud
13 liter
Topsnelheid
ABS
Frame
Trellis frame, hoogwaardig staal
Vering voor
41 mm telescopische voorvork
Vering achter
Dubbele schokabsorbers
Remmen voor
Enkele 310mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Remmen achter
Enkele 240mm schijf. Remklauw: Dubbele zuigers
Voorband
130/70-18M/C 63H
Achterband
150/80-16M/C 71H
Wielbasis
1410 mm
Lengte
2250 mm
Breedte
785 mm
Hoogte
1140 mm
Zithoogte
735 mm
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
De geheel nieuwe Eliminator 500 breekt met conventies. Zijn strakke en lage ontwerp, een laagen comfortabel zadel en een lichte en gemakkelijke bediening maken hem de meestbenaderbare Kawasaki-cruiser tot nu toe. Denk er niet te veel over na: het is eentijdloos design gecombineerd met moderne technologie. Dus stap op en “JustRide”.
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: AERMACCHI in 1951 - Tonti`s eerste ontwerp voor Aermacchi, geproduceerd in 1950, was behoorlijk ongebruikelijk. Het was een lichtgewicht open frame met een 125 cc twee-takt motor welke bij de achtervering was opgehangen. De bagagebox met de vorm van een brandstoftank was gemonteerd vanaf het balhoofd tot onder het zadel om de berijder grip met de knieƫn te geven. Deze was wel los te koppelen. Deze machine werd redelijk populair en een sportversie, waarbij het frame wel gesloten was en de toolbox door een brandstoftank werd vervangen, reed mee in diverse competities waaronder de International Six Days of 1951 en 1952.