 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 67 mm x 67 mm |
Cilinder inhoud | 599 cc |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | DOHC 16 kleppen inline-4 |
Brandstof toevoer | PGM-DSFI elektronische brandstofinjectie |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 120 pk / 88.1 kW bij 13500 tpm |
Max. koppel | 66 Nm bij 11250 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.750 (33/12) |
Overbrenging | #525 O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Diamond; Fine Die-Cast aluminium |
Vering voor | 41 mm volledig instelbare upside-down HMAS cartridge-type telescoopvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | Unit Pro-Link, gasgevulde schokdemper met apart reservoir, veervoorspanning in- en uitgaande instelbare demping, 130 mm veerweg |
Remmen voor | Twee zwevend gemonteerde 310x4,5 mm hydraulisch bediende remschijven, radiaal gemonteerde 4-zuigerremklauw en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 220 x 5 mm hydraulisch bediende remschijf, enkelzuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17 (73W) |
Wielbasis | 1375 mm |
Lengte | 2010 mm |
Breedte | 685 mm |
Hoogte | 1105 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | 184 (rijklaargewicht) kg |
Leverbare kleuren | Tricolour. Graphite Black. Special Edition (Zonder C-ABS) |
Beschrijving | De onbetwiste kampioen van de Supersport-klasse

Wat de Fireblade bij de Superbikes doet, doet de Honda CBR600RR in de supersportscene: domineren. En hoe…

In 2008 waren de eerste drie plaatsen in het WK Supersport zelfs in handen van CBR-rijders! Maar de CBR600RR scoort niet alleen op het circuit; ook op straat heeft de CBR veel aanhangers, dankzij de combinatie van ultieme wendbaarheid en een overvloed aan bruikbaar vermogen.

 |