Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  SPORTSTER LOW XL 1200 L - 2008

Garantie: Ja
29992 Km
Copper / vivid black
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
harley-davidson - sportster-low-xl-1200-l
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Specificaties XL1200 low

Door omstandigheden zijn wij momenteel alleen geopend op afspraak. Heeft u interesse in een motor, dan kunt u contact met ons opnemen voor een afspraak via e-mail: info@harliepleats.nl


- Evolution 1200 cc
- Limited edition nr. 0408 van 2000 stuks gemaakt
- Rubber mounted
- Zwart & chrome motorblok
- 5 versnellingen
- Brandstof injectie
- Mid mount foot controls
- Fehling valbeugel
- Spaakwielen
- Saddlemen tassen
- Afneembaar windscherm
- Handsfree alarmsysteem
- 17 liter tankinhoud
- Screamin eagle stage 1 luchtfilter
- Koplamp trim ring
 
  • XL1200 Sportster low uit 2008. Het jaar waarin Harley zijn 105 jarig bestaan vierde door het uitbrengen van limited edition modellen. Deze Sportster is een limited edition model. Genummerde serie, waarvan deze sportster nummer 408 is uit een oplage van 2000 stuks. Voorzien van vele extra,s zoals: windscherm , valbeugel, Tassen set, highway pegs etc. Originele nederlands geleverde motor. Wordt geleverd met nieuwe accu, nieuwe motorolie, oliefilter, versnellingsbakolie en nieuwe bougies. Tevens wordt er een diagnoserapport bijgeleverd.





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Harliepleats
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maak­te deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht, maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letter­lijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te wor­den. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegen­wacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor mo­torfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en Libe­rators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw ty­pe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion