Nieuwsbrief:

YAMAHA  XS 500 - 1976

95 Km
Grey
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
yamaha - xs-500
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Waanzinnig mooi !!

Prachtige one of a kind yamaha cafe racer.
In vier jaar tijd is deze motor gebouwd en er is nergens maar dan ook nergens op bezuinigd.
Als basis diende een yamaha XS500 uit 1976 dus ja deze motor is belastingvrij.

De volgende werkzaamheden zijn er verricht:

Motorische
-Motorblok volledig glasparelstralen en ultrasoon reinigen
-Alle motorblok delen hoogglans polijsten
-Complete revisie van het motorblok waaronder, Pakkingen, keerringen en lagers in de transmissie.
Overige delen waren nog in top staat omdat het motorblok pas 10.000 km had gelopen.
-Alle bouten en moeren vervangen door RVS hierdoor nooit meer corrosie of lelijke boutjes.
-Custom RVS pie cut uitlaat systeem. Compleet met de hand vervaardigd en tig gelast
-Uni schuimfilters

Frame & Wielen
-Compleet glad geschaafd frame
-Verwijderen van gietfouten en gietnaden op de voorvork, kroonplaten en frame.
-Custom clip ons die zelf vervaardigd zijn
-Custom kilometerteller houder
-Custom koplamphouder
-Custom contactslot houder met killswitch
-Custom high/low switch verstop achter de benzinetank
-Custom controls op het stuur
-Hoogglans gepoedercoat frame en kroonplaten
-Matzwart gepoedercoat velgden met nieuwe binnenbanden en nieuwe Avon roadrider banden in correcte maatvoering
-Chroom gepoedercoat achterbrug
-Nieuwe lagers in de volgende delen: balhoofd, achterbrug velgen
-Nieuwe keerringen in de velgen
-Alle bouten en moeren vervangen door RVS waarvan de boutkoppen in de draaibank glad gedraaid zijn zodat er geen tekst en
logo’s meer op staan vervolgens zijn ze gepolijst
-Custom zitje vervaardigd uit glasvezel naar eigen design met jeep achterlicht en custom bekleed zadel
-Benzinetank van een yamaha TX500 voorzien van nieuwe rubbers in de tankdop en benzinekraan
-Alles is professioneel afgewerkt en gespoten in saab steel grey 279
-Nieuwe voetsteunen, pedalen en bijbehorende rubbers
-Remklauwen voorzien van nieuwe blokken, rubbers, rvs zuigers boutjes en moertjes
-Nieuwe remcilinder en koppelingshendel

Elektrisch
-Jeep achterlicht met geïntegreerd remlicht hydraulisch geschakeld
Compleet nieuwe kabelboom gebouwd en vervolgens voorzien van nylon mantel
JMT lithium ion accu verstopt onder het zitje samen met de overige electronica


Letterlijk alles aan deze motor is onderhanden genomen.
Veel new old stock onderdelen zijn gebruikt of onderdelen van een hogere kwaliteit.
Daarnaast zijn er veel custom onderdelen die alleen voor deze motor zijn gemaakt.
Dus geen productie rommel van grote webshops maar pure ambacht.
Honderden foto’s zijn aanwezig van de ombouw en opbouw van de motor.

35 KW dus A2 geschikt

Aanvullende Informatie:

Fabrikant: Yamaha
Bouwjaar: 1976
Cilinderinhoud: 500 cc 2-cil
Kilometerstand: 95
Kleur: Grey
Afleverkosten/Garantie : 250.-
Garantie: 3 maanden
Opties en Accessoires:
Aangepast luchtfilter , Customuitlaten, Sportuitlaat, Stalen / RVS leidingen, stuur, ander




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
JdK Motoren
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion