Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zware toerbuffel met alarm en zijkoffers in zeer nette staat.
Opties en Accessoires: ABS, Alarmsysteem, Alarmverlichting, Kofferset, Middenbok, Zijkoffers
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, 16 kleppen |
Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
Cilinder inhoud | 1298 cc |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder, DOHC |
Brandstof toevoer | Injectiesysteem |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 143.5 pk / 105.5 kW bij 8000 tpm |
Max. koppel | 134.4 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | aluminium, diamantvormig |
Vering voor | Telescopische voorvork |
Vering achter | Monocross |
Remmen voor | Dubbele schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem, Ø282 mm |
Voorband | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1545 mm |
Lengte | 2230 mm |
Breedte | 750 mm |
Hoogte | 1315 mm |
Zithoogte | 805 mm |
Drooggewicht | 291 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Hét adres in Zeeland voor vakkundig onderhoud en reparatie van uw motorfiets.
In onze modern uitgeruste werkplaats worden motoren van alle leeftijden vakkundig onderhouden en gerepareerd. Naast onderhoud zijn we ook gespecialiseerd in het uitvoeren van schade / taxatie / herstel aan uw motorfiets.
Diagnose voeren wij uit middels de nieuwste apparatuur welke geschikt is voor alle merken motoren. Wij zijn SCM gecertificeerd alarm inbouwspecialist.
Qua specialisatie richten we ons steeds meer op het zelf vervaardigen of aanpassen van motoren en onderdelen.
Ook speciale wensen ivm een handicap of het ontwikkelen van een turbo geblazen motor of frame aanpassingen, verlengde achterbrug etc. is bij ons gewoon mogelijk. Laswerk zoals: RVS, Aluminium,Titanium behoort ook tot de mogelijkheden.
 |
Abco Motors |
|
Productweg 6
Vlissingen
Plan de route
|
 |
06-43577997
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken