Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
De nieuwe demo voor 2025
Bel voor een proefrit en ervaar hem zelf.
= Bedrijfsinformatie =
Kijk ook op onze website: WWW.ROKE.NL !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 900 cc driecilinder lijn |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 888 cc |
Comp. verhouding | 11,6:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Multipoint sequentiële elektronische brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij tpm |
Max. koppel | 87 Nm bij 7250 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buisframe, vastgeschroefd subframe |
Vering voor | Marzocchi 45 mm upside down-vork, niet verstelbaar. |
Vering achter | Marzocchi achterwielophanging, handmatige preload afstelling , 170 mm veerweg op het achterwiel. |
Remmen voor | Dubbele 320 mm zwevende schijven, Brembo Stylema monobloc-remklauwen met 4 zuigers. Radiale hoofdcilinder voor, ABS |
Remmen achter | Enkele schijf van 255 mm. Brembo zwevende remklauw met één zuiger, ABS. |
Voorband | 100/90-19 |
Achterband | 150/70R17 |
Wielbasis | 1556 mm |
Lengte | |
Breedte | 830 mm |
Hoogte | 1460 mm |
Zithoogte | |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Roke Motors is een modern en fris motor bedrijf onder de rook van Amsterdam. Wij zijn al jaren dealer van Triumph en sinds 2016 één van de weinige Triumph World Black Stores in Nederland.
Onze vestiging in Mijdrecht beschikt over 1200 m2 showroom, een moderne werkplaats, een vermogenstestbank, een ruim assortiment demofietsen en een collectie motoren voor de verhuur. Roké Motors is dealer van Triumph motoren, zowel nieuw als occasion. Verder verkopen wij een uitgebreide collectie aan Triumph kleding en accessoires.
 | Mijdrecht, Utrecht |
 | 0297-285218 |
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken