Nieuwsbrief:

ROYAL ENFIELD  SUPER METEOR 650 - 2025

Nieuw
Astral Black, Astral Blue, Astral Green
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

De Royal Enfield Super Meteor 650 is de langverwachte volbloed cruiser, was voor het eerst te zien op EICMA 2022. Een ding is zeker, de Royal Enfield Super Meteor 650 tilt Royal Enfield’s 121-jarige erfenis van het produceren van gave motorfietsen naar een hoger niveau.

Gebaseerd op de veelgeprezen 650 twin-motor, geoptimaliseerd voor touring en een nieuw chassis ontwikkeld voor comfortabele en ontspannende lange ritten op de weg. Met de Super Meteor 650 zet Royal Enfield zijn traditie in het bouwen van eersteklas cruisers voort. 

Ultieme cruiserstijl, soepel en krachtig

De Super Meteor 650 is de ultieme cruiser, die overzichtelijke bedieningselementen en instrumenten combineert met ontspannen rijvriendelijke ergonomie. Hij draait behendig met grote stabiliteit op de snelweg en boeiend plezier op de bochtige weg. De soepele motor levert veel koppel en de coole retrostijl is doordrenkt met het direct herkenbare DNA van de Royal Enfield.

De Super Meteor 650 is gemakkelijk te manoeuvreren en praktisch, met het silhouet van de volbloed cruiser, met een lage houding en pluche “smalle” stoel, kraakt de met gemak kilometers. Een grote brandstoftank vergroot het bereik van de en brede tubeless banden op lichtmetalen velgen zorgen ervoor dat de betrouwbaar en veilig is bij hoge snelheden.

Het blok van de Royal Enfield Super Meteor 650

Het blok is een bekende. Deze werd eerder gebruikt in Interceptor 650 en Intercontinental 650 GT. De 648 cc luchtgekoelde /oliegekoelde parallelle twin-motor is ontworpen voor het moderne rijden. Deze motor ontwikkelt maar liefst 47 pk bij 7150 tpm en maximaal 52 Nm koppel bij 5250 tpm.

Het geheim van de nieuwe motor ligt in het krachtoverbrengingssysteem. Soepele gasrespons zorgt voor voldoende vermogen over het hele toerentalbereik. Zo kun je gemakkelijk deelnemen aan het stadsverkeer of cruisen op de openbare weg.

Details over de Super Meteor 650

Gepresenteerd in twee verschillende versies – Super Meteor 650 en Super Meteor 650 Tourer – en zeven aantrekkelijke kleuren. Zoals verwacht lag deze net iets boven de range van de Interceptor 650 en Continental GT 650 van Royal Enfield. Zeker is dat het een geduchte concurrent voor het kleine huidige aanbod wordt in de low-rider cruise-segment. De Vulcan S of de Honda Rebel 500 die een beduidend lager vermogen biedt, kunnen de borsten nat maken.

Beschikbare kleuren:

Celestial Red ( € 9.999,-)

Celestial Blue ( € 9.999,-)

Interstellar Green ( € 9.849,-)

Interstellar Grey ( € 9.849,-)

Astral Black ( € 9.549,-)

Astral Blue ( € 9.549,-)

Astral Green ( € 9.549,-)

Verkoopprijs is inclusief gratis bezorging door heel Zeeland.

Inruil en bezorging door heel Nederland bespreekbaar!


Beschrijving
Merk Royal Enfield
Model Super Meteor 650
Kleur Astral Zwart, Blauw en Groen
Segment Retro
Cilinderinhoud 648 cc
Kilometerstand 0 km
Bouwjaar Nieuw
Garantie 36 Maanden
Prijs
Adviesprijs incl. 21% BTW en BPM:
€ 9.199,-
Prijs inclusief € 299,00 kosten rijklaar:
€ 9.499,-

Poppemotoparts
De zompe 16c
4353 RT Serooskerke
0118-596311
info@poppemotoparts.nl

Wij zijn uw adres voor al het onderhoud,reparatie,in en verkoop van uw tweewieler.






Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Jan Poppe Motoparts
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Hardtail" betekent: Letterlijk: stijve of harde achterkant. In dit geval de benaming voor een frame dat niet is uitgevoerd met een scharnierende achterbrug, noch met plunjervering. Kortweg een stijf frame genoemd. De meeste Europese en Amerikaanse motorfietsen uit de jaren twintig, dertig en begin jaren veertig hadden een stijf frame. De Britse en de Duitse motorfietsindustrie kwamen als eerste uit met seriemodellen die beschikten over zowel achter- als voorvering. De ooit toonaangevende Engelse motorindustrie tekende voor de eerste generatie massaal uitgevoerde semi-hydraulische voor- en achterschokbreking. In Engeland werd de Matchless G3L (l voor light) als eerste met een telescopische voorvork uitgerust aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. De Amerikaanse industrie bleek op dit gebied het conservatiefst. De zware Indians werden in 1940 nog uitgerust met het Springframe, waarbij plunjervering was verwerkt in de achterwielophanging. Harley-Davidson ging met zijn zwaarste modellen pas in 1958 over op een frame met scharnierende achterbrug na in 1949 de springervoor vork door een hydraulische voorvork te hebben vervangen. De op zich uiterst trage aanpassing van het rijwielgedeelte van de topmodellen aan de moderne stroom van Europese motorfietsontwerpen, trompetterde het reclamebureau van Harley-Davidson van de daken als ongekende noviteit op het gebied van motorrijderscomfort. De begeleidende namen van modellen als Hydra Glide (hard tail met hydraulische voorvork) en Duo Glide (hydraulische voorvork én achtervering) getuigen van een bombastische mythologisering van een door Harley-Davidson matig ontwikkelde schokbrekingstechniek. Een hard tail komt bij moderne fabrieksmotorfietsen niet meer voor. Bij sommige motorfietsen ziet het er overigens wel zo uit omdat de schokbreker(s) weggewerkt zijn onder of boven het motorblok. Bij Harley-Davidson werd met het Softail-frame voor de hard tail-look gekozen omdat deze in is bij customrijders.
© 2000 - 2025 Motoroccasion