Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop: MV Agusta Brutale 1090 R – Klaar voor de nieuwe eigenaar!
Ben je op zoek naar een unieke en sportieve motor? Dan is deze prachtige MV Agusta Brutale 1090 R wellicht wat voor jou!
Bouwjaar: 2013
Kenteken: 91-MK-HJ
Kilometerstand: 39.950 km
Uitgerust met:
-
Barracuda valdoppen
-
Onderhoudshistorie
-
Boekjes & reservesleutel
Optisch verkeert de motor in zeer nette staat en hij wordt geleverd met een onderhoudsbeurt én 3 maanden garantie, zodat je zorgeloos kunt genieten van jouw ritten.
- Wij leveren al onze motoren met 10 dagen gratis verzekering!
Rij in Stijl en Veiligheid – Ontdek Onze Motoraccessoires, Helmen en Kleding!
Ben jij klaar voor het ultieme motorseizoen? Bij Bouw Motoren vind je alles wat je nodig hebt om veilig én stijlvol de weg op te gaan. Van hoogwaardige helmen en beschermende kleding tot onmisbare accessoires – wij hebben het allemaal!
Topkwaliteit helmen – Voor maximale bescherming en comfort
Functionele en stijlvolle motorkleding – Van jassen tot waterdichte pakken
Handige accessoires – Denk aan tanktassen, vizieren, handschoenen en meer
Of je nu een doorgewinterde motorrijder bent of net begint, wij helpen je om goed voorbereid de weg op te gaan.
kom langs in onze winkel en ervaar het zelf!
www.bouwmotoren.nl
Bouw Motoren – Voor rijders, door rijders.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Four cylinder, 4 stroke, 16 valve |
Boring x slag | 79 mm x 79 mm |
Cilinder inhoud | 1078 cc |
Comp. verhouding | 13 : 1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen per Cilinder |
Brandstof toevoer | Injectiesysteem |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | 144 pk / 106 kW bij 10300 tpm |
Max. koppel | 112 Nm bij 8100 tpm |
Koppeling | Wet, multi - disc with mechanical anti-surging device |
Versnellingsbak | Cassette gearbox; six speed, constant mesh |
Verhouding | 13/38 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | 265 km/u |
ABS | |
Frame | CrMo Steel tubular trellis (TIG welded) |
Vering voor | “UPSIDE - DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload external and separate adjustment |
Vering achter | Progressive, single shock absorber with rebound and compression (High speed / Low speed) damping and spring preload adjustment |
Remmen voor | Double floating disc with Ø 320 mm (Ø 12.6 in.) diameter, with steel braking band and aluminium flange |
Remmen achter | Single steel disc with Ø 210 mm (Ø 8.27 in.) diameter |
Voorband | 120/70 - ZR 17 M/C (58 W) |
Achterband | 190/55 - ZR 17 M/C (75 W) |
Wielbasis | 1438 mm |
Lengte | 2093 mm |
Breedte | 760 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 183 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de Brutale 1090 R stelt MV Agusta opnieuw een topmotor voor, met net iets minder exotische componenten dan de RR versie van hetzelfde model. De prijs is lager en daardoor wordt de motor beter bereikbaar voor een breder publiek.
Scherpe prijs
Met een prijs van 13.990 euro voor België, is de R 1090 zondermeer de laagste geprijsde MV Agusta met het 1078 viercilinderblok ooit. Het grote succes van de Brutale reeks, is er de oorzaak van dat er ook bij de zwaarste Brutale's een basisversie komt.
Top componenten
Nochtans is deze basisversie allesbehalve een brave versie. Uit het viercilinderblok, puurt ook de R 1090 144 pk, hij heeft een achtvoudig instelbare tractiecontrole, een uit de kluiten gewassen 190/55-17 achterband, een Sachs achterschokbreker én een 50 mm Marzocchi voorvork. Zowel de voor- als de achterophanging heeft een specifieke setting voor de R 1090. Bovendien heeft de nieuwste uit Varese dezelfde stijlvolle en ondertussen iconische lijnen die ook alle andere Brutales in het MV gamma hebben.
Polyvalent
Het gebruik van minder exotische materialen dan op de 1090 RR is er uiteindelijk de oorzaak van dat de prijs op de nieuwste MV zo laag mogelijk gehouden wordt. En ook al is hij iets minder exotisch dan de RR-versie, de nieuwe R 1090 levert nog steeds absolute topprestaties. Ook met deze motor kun je moeiteloos zowel op de openbare weg als het circuit rijden én hij beschikt evengoed over het zwaarste blok dat MV Agusta ooit bouwde. Vanaf eind september staat de nieuwe MV Agusta bij de officiële dealers. Hij is beschikbaar in wit, rood en zwart. Alle modellen hebben dezelfde prijs. |
Bouw Motoren is een nieuwe, frisse onderneming gericht op reparatie, onderhoud en verkoop van motoren. Heeft u vragen? Neem dan contact met ons op of neem een kijkje in onze showroom!
 | Ederveen, Gelderland |
 | 0318-785654 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken