Deze Kymco DTX 360 E5 is afkomstig van de eerste eigenaar en in 2022 nieuw geleverd door Motoveda. Met slechts 8.988 km op de teller, 6 maanden garantie en een compleet accessoirespakket is dit een zeer complete en verzorgde motorscooter.
Uitgerust met een hoog Givi windscherm, accessoire bar, buddyseat stuurslot en handkappen is hij klaar voor zowel dagelijkse ritten als langere toertochten. De DTX 360 combineert een avontuurlijke uitstraling met het comfort en de betrouwbaarheid die je van Kymco mag verwachten.
Geïnteresseerd? Kom langs voor een proefrit en ontdek deze complete alleskunner zelf.
Moto Veda
Galvanistraat 55
6716 AE Ede
Telefoon: 0318-625625
Mail: info@motoveda.nl
Website: www.motoveda.nl
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor
4-takt injectie, EURO 4
Boring x slag
72.7 mm x 72.7 mm
Cilinder inhoud
320 cc
Comp. verhouding
Kleppen
Brandstof toevoer
Elektrische injectie
Ontsteking
ECU
Vermogen
29 pk / 21 kW bij 7250 tpm
Max. koppel
30 Nm bij 5750 tpm
Koppeling
Versnellingsbak
Verhouding
Overbrenging
Starter
electrisch
Tankinhoud
12.5 liter
Topsnelheid
ABS
Frame
Vering voor
Vering achter
Remmen voor
Schijfremmen 260 mm
Remmen achter
Schijfremmen 240 mm
Voorband
14 X 120/80 Tubeless
Achterband
13 X 150/70 Tubeless
Wielbasis
1,545 mm
Lengte
2165 mm
Breedte
780 mm
Hoogte
1,290 mm
Zithoogte
785 mm
Drooggewicht
194 kg
Leverbare kleuren
Mat zwart
Beschrijving
De KYMCO DT X360 is een maxiscooter die KYMCO’s nieuwste innovatie van ‘Adventure Crossover’ demonstreert. Deze nieuwe innovatie geeft rijders de vrijheid om de avonturen te zoeken die ze graag zouden willen hebben in hun dagelijks leven.
De KYMCO DT X360 heeft een voorspatbord die kenmerkend zijn voor een dual-sportmotorfiets. Het heeft een breder stuur voor het gemakkelijk sturen op een oneffen wegdek en een hogere zitpositie die het zicht van de berijder verbetert. De lichtgewicht wielen en de avontuurlijke banden zorgen ervoor dat hij nog beter over ruwe oppervlakken kan rijden.
Bovendien wordt de DT X360 geleverd met een key-less systeem dat een gemakkelijke toegang tot het voertuig biedt. Er is een tractie-controle systeem dat de stabiliteit onder alle omstandigheden aanzienlijk verhoogt. Het gekleurde LED-dashboard is ontworpen voor maximale leesbaarheid. Samen biedt de DT X360 de allround mogelijkheden voor rijders om gemakkelijk te manoeuvreren in stadsverkeer, comfortabel op de snelweg te cruisen en vol vertrouwen het onbekende te verkennen wanneer dat gewenst is.
Deze scooter is geschikt voor motorrijbewijs A en A2.
MotoVeda is PREMIUM dealer van Kawasaki, Vespa, Piaggio, Gilera, Aprilia en Moto Guzzi. In onze showroom (1250 m2) in Ede vind je ruim 100 nieuwe en gebruikte, motoren (motor)scooters en MP3's Ook zijn Yamaha, Honda, Kymco, Sym en Peugeot in onze showroom te vinden. Voor het huren van een MP3 of winterstalling kun je ook bij ons terecht. Voor het onderhoud van een (motor) scooter of MP3 ben je van harte welkom! Op zoek naar een passende motor-outfit of helm in onze Revit- en Macna shop helpen wij je graag. MotoVeda is sponsor van de Piaggio MP3 club en DBS club.
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.