Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
In nieuwstaat verkerende Kawasaki Z H2 SE Performance!
Voorzien van alle denkbare opties en accesoires.
.
Wij zijn dé Benelli dealer van noord Nederland!
Bij Arnold's Motorshop vind je jouw toekomstige motor of (elektrische) scooter! We hebben een continu wisselend aanbod van gebruikte en nieuwe motoren en scooters.
In onze showroom vindt je het meest actuele aanbod, het kan dus zijn dat de motor die je hier ziet wellicht net aan je neus voorbij is gegaan. Bel ons daarom altijd om even te checken of de motor er nog staat, of scheur zo snel mogelijk langs onze showroom!
Vragen naar de laagste prijs hebben we geen tijd voor en zullen we niet beantwoorden.
Hebben we je interesse gewekt? Kom rustig langs in onze winkel en showroom en laat je verrassen door ons aanbod voertuigen, kleding en accessoires.
Uiteraard is inruil mogelijk.
Bovag en RDW erkend. Op al onze verkopen zijn de Bovag voorwaarden van toepassing*.
Proefrit maken? Dit kan bij intentie tot aanschaf en uiteraard bij een droog wegdek.
We zijn te vinden in Kolham.
Arnold's Motorshop
A. Plesmanlaan 11
9615 TJ Kolham
www.arnolds-motorshop.nl / info@arnolds-motorshop.nl
0598-371043 (ook voor whatsapp berichten!)
* tenzij nadrukkelijk anders aangegeven, check onze website!
Opties en Accessoires: ABS, Boordcomputer, Cruise control, Duo cover, Electronisch geregelde demping, Géén bijkomende kosten, Gearindicator, hendels, andere, Korte kentekenplaathouder, Led verlichting Voor en/of Achter, Stuurdempers, TCS, Verstelbare hendels
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger |
Boring x slag | 76 mm x 76 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 11.2 : 1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 40 mm met dubbele injectie |
Ontsteking | 6 versnellingen, dog-ring |
Vermogen | 200 pk / 147,1 kW bij 11.000 tpm |
Max. koppel | 137,3 Nm bij 9,500 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | |
Verhouding | 3.077 (40/13) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal met achterbrug montageplaat |
Vering voor | 43 mm omgekeerde voorvork met uitgaande- en compressiedemping, instelbare veervoorspanning en top-uit veren, veerweg 120 mm |
Vering achter | Uni-Trak, BFRC lite shock, KECS controlled compressiedemping, uitgaande demping, instelbare voorspanning en top-uit veren, veerweg 139 mm |
Remmen voor | Dubbele, semi-zwevende, 320 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiaal gemonteerd, tegenover liggend 4-zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Dubbele tegenover liggende zuigers |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/55ZR17M/C (75W) |
Wielbasis | 1.480 mm |
Lengte | 2.135 mm |
Breedte | 775 mm |
Hoogte | 1.260 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Metallic Graphite Green, Metallic Diablo Black, Emerald Blazed Green |
Beschrijving | Kawasaki brengt een nieuw topmodel in de toonaangevende Z-range: de Z H2 SE. Deze SpecialEdition van Kawasaki’s spectaculaire supercharged naked lift de wegprestaties naar eennieuw niveau dankzij elektronisch gestuurde vering en een state-of-the-artremsysteem. Daarnaast valt het unieke, aansprekende Sugomi-design nog beterop dankzij een nieuwe kleurstelling en aansprekende graphics. Eenbreed elektronica-pakket, volledige LED-verlichting enTFT-kleurendisplay met bluetooth connectiviteit maken dezeabsolute heerser van de super-naked-klasse helemaalaf. De Performance Edition wordt geleverd meteen titanium Akrapovic uitlaat,windscherm, tank pad en eenbuddyseat cover. |
Wil jij geen dertien in een dozijn? Dan moet je bij Arnold's Motorshop zijn!
Voor alles over motoren, scooters, kleding, helmen, onderhoud, reparatie enz. ben je bij ons aan het juiste adres.
Wij zijn binnen onze openingstijden altijd telefonisch te bereiken. Per mail, Facebook, WhatsApp en Instagram zijn we dagelijks bereikbaar en reageren we binnen 24 uur. Dus ook in het weekend!
 | Kolham, Groningen |
 | 0598-371043 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken