 |
Motor | Vloeistofgekoeld, viertakt Parallel Twin |
Boring x slag | 83 mm x 83 mm |
Cilinder inhoud | 649 cc |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: Ø 38 mm x 2 (Keihin) |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 72.1 pk / 53 kW bij 8500 tpm |
Max. koppel | 66 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Diamant, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm telescopische vork |
Vering achter | Excentrisch geplaatste schokdemper met instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele semizwevende 300 mm "wave-type" remschijven met dubbele zuiger-remklauwen |
Remmen achter | 220 mm "wave-type" remschijf met enkele zuiger-remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 160/60 ZR 17 M/C (69W) |
Wielbasis | 1405 mm |
Lengte | 2100 mm |
Breedte | 760 mm |
Hoogte | 1095 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | 174 kg |
Leverbare kleuren | Vivid Yellow, Ebony, Galaxy Silver Type 2 |
Beschrijving | Essential Riding

De scherp gesneden styling is niet het enige waarmee de ER-6n zich weet te onderscheiden van de rest. Hoewel de verfrissende persoonlijkheid glashelder is, presteert deze motor ook nog eens buitengewoon. Het diamantvormige buizenframe 'leest' je rijgedrag voor als een geweldig boek, terwijl de volledig nieuwe 649 cm³ parallel twin een overweldigend koppel levert. |