Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Eencilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 95 mm x 95 mm |
Cilinder inhoud | 449,3 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | Meervoudige DDS-plaatkoppeling in oliebad, hydraulisch systeem van Magura |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting x-ring |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 8,5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatfame 25CrMo4-staal |
Vering voor | WP-USD Xplor 48 met preload-regelaar |
Vering achter | WP-monoschokdemper met linksysteem |
Remmen voor | Zwevende Magura-tweezuigerremklauw, remschijf |
Remmen achter | Magura zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 970 mm |
Drooggewicht | 108,8 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De FE 450 is standaard uitgerust met de allerbeste technologie en onderdelen. Het chroom-molybdeenstalen frame is nauwkeurig op maat gemaakt om optimale flexibiliteit te bieden en de asindeling van de krachtige motor staat garant voor verbeterde massacentralisatie en een perfect rijgedrag. In combinatie met traction control, WP-vering en de speciaal voor enduro-motoren ontwikkelde achterframekoppeling zorgen deze eigenschappen ervoor dat de FE 450 ongetemperde enduro-prestaties en -kwaliteit kan leveren. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 |
Motor Centrum Eibergen |
|
Nijverheidsstraat 12
Eibergen
Plan de route
|
 |
0545-477404
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken