 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 12-kleps SOHC 6-cilinder boxermotor |
Boring x slag | 74 mm x 74 mm |
Cilinder inhoud | 1832 cc |
Comp. verhouding | 9.8:1 |
Kleppen | 12-kleps SOHC |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie met automatische choke |
Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
Vermogen | 117 pk / 87 kW bij 5500 tpm |
Max. koppel | 167 Nm bij 4000 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 (inclusief overdrive) en elektrische achteruit |
Verhouding | 2.375 (38/16) |
Overbrenging | Cardanaandrijving |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 45 mm luchtondersteunde telescoopvork met anti-duikinrichting, 140 mm veerweg |
Vering achter | Pro-Link Pro-Arm met elektronisch instelbare veervoorspanning, 105 mm veerweg |
Remmen voor | Twee 296 x 4,5 mm hydraulisch bediende zwevende remschijven, 3-zuiger remklauwen, ABS en sintermetalen remblokken |
Remmen achter | 316 x 11 mm geventileerde remschijf, 3-zuiger remklauw, ABS, sintermetalen remblokken |
Voorband | 130/70 R18 (63H) |
Achterband | 180/60 R16 (74H) |
Wielbasis | 1690 mm |
Lengte | 2635 mm |
Breedte | 945 mm |
Hoogte | 1455 mm |
Zithoogte | 740 mm |
Drooggewicht | 405 kg |
Leverbare kleuren | Bloodstone Red Metallic , Billet Silver Metallic, Black-Z, Cabernet Red Metallic |
Beschrijving | Honda Gold Wing loopt op kop

De GL1800 Gold Wing is de concurrentie altijd een stap voor. Zowel in uitvoering als in uitrusting is deze sterke motorfiets vooruitstrevend.



De GL1800 Gold Wing is de eerste tourmotor ter wereld die standaard kan worden uitgerust met airbag en volledig geïntegreerd navigatiesysteem. Deze sterke motorfiets haalt zijn kracht uit een zescilinder boxermotor. |