Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Uw exclusief dealer voor Triumph , KTM ,Husqvarna en Honda
Altijd 100 occasions op vooraad
Kijk op www.motorcentrumeibergen.nl voor ons aanbod
Harley Tuning Center en Power commander specialist kijk op onze site voor meer info
6 dagen per week geopend
Profiteer van onze gunstige financieringen of van de
uitgestelde betalings aanbieding
Tevens kunnen we ook voorzien van een betaalbare en
kwalitatief goede verzekering
We maken graag uw offerte
Opties en Accessoires: Kofferset, Middenstandaard, Quikshifter, Valbeugel, Valbeugels Hoog
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, paralleltwin met 8 kleppen, 270° krukas en unicam |
Boring x slag | 92 mm x 92 mm |
Cilinder inhoud | 1084 cc |
Comp. verhouding | 10.1:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 75 kW bij 7.500 tpm |
Max. koppel | 105 Nm bij 6.250 tpm |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling met assist/slipperkoppeling en aluminium nokken. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24.8 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen semi-dubbel wiegframe |
Vering voor | EERA - Showa Telescopische upsd vork met een binnenbuis diameter van 45 mm en Showa EERA met aanpassingen voor in- en uitgaande demping. 230mm veerweg |
Vering achter | EERA - Monoblock aluminium swing arm Pro-Link met Showa gas-geladen demper, hydraulische op afstand bediende instelling van veervoorspanning en elektrische controle voor compressie en uitgaande demping, 220 mm slag op achteras. |
Remmen voor | 310mm dubbele wave-type remschijf met aluminium naaf en radiaal gemonteerde vierzuiger klauwen en remblokken in gesinterd metaal |
Remmen achter | 256mm wave type enkele schijf met enkelzuigerklauw en gesinterde remblokken |
Voorband | 90/90-21 tube type |
Achterband | 150/70-R18 tube type |
Wielbasis | 1.575 mm |
Lengte | 2.332 mm |
Breedte | 960 mm |
Hoogte | 1558 mm |
Zithoogte | 850/870 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Pearl Glare White Tricolour,Darkness black metallic |
Beschrijving | Je weet maar nooit wanneer de wind je zal roepen. Als dat gebeurt, moet je er klaar voor zijn.
De Africa Twin Adventure Sports heeft een grote benzinetank, lange veerwegen voor meer grondspeling en betere bescherming tegen weer en wind. Throttle By Wire biedt 3 rij-modi - en een bijkomende G-mode voor offroad gebruik - plus een reeks innovatieve kenmerken die je verder zullen leiden dan je ooit durfde te dromen. Als final touch hebben we hem een speciale kleurstelling gegeven om de 30ste verjaardag van dit model te vieren. Hij is er helemaal klaar voor. Jij ook? |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geďntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel
stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van
de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken