Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Lemstra Motoren bestaat sinds 1993 en is al 26 jaar de grootste exclusief Kawasaki dealer van Noord-Holland.
Voor nieuwe en gebruikte japanse motoren, verhuur, kleding, accesoires, onderdelen en reparaties bent u bij ons aan het juiste adres!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-Cilinder, vloeistofgekekoeld, viertakt DOHC, 4 kleppen |
Boring x slag | 67 mm x 67 mm |
Cilinder inhoud | 649 cc |
Comp. verhouding | 11,4:1 |
Kleppen | 16 kleppen DOHC |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | pk / 64 kW bij 11,000 tpm |
Max. koppel | 63 Nm bij 8,000 tpm |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling met spiraalveren |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,3 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamant staal |
Vering voor | 41mm SDBV telescopische vork |
Vering achter | Monoshock damper with adjustable preload, 43.5mm stroke |
Remmen voor | 320 x 5.0mm dubbele hydraulisch bediende schijf met dubbelzuigerklauwen en gesinterd metalen remblokken |
Remmen achter | 240 x 5mm hydraulisch bediende schijf met enkelzuigerklauw met kunststof remblokken |
Voorband | 120/70-ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55-ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,450 mm |
Lengte | 2,110 mm |
Breedte | 755 mm |
Hoogte | 1,145 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Matte Gunpowder Black Metallic, Sword Silver Metallic, Pearl Metalloid White, Milennium Red |
Beschrijving | Een nieuwe soort middenklasser die een sportief design combineert met dagelijks gebruiksgemak voor in de stad. |
Lemstra Motoren is officieel dealer van Kawasaki in Noord-Holland. Onderdelen en reparaties , kledingverkoop, verhuur, schadereparatie en occasions. Naast het brede assortiment van motoren doen we het onderhoud van alle japanse merken. Tevens gebruiken wij voor het onderhoud uitsluitend orginele onderdelen. U kunt altijd bellen of mailen voor een afspraak.
 | Alkmaar, Noord-Holland |
 | 072-5119704 |
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken