Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nette CB 500 F
- Bij aankoop van een motor 10% korting op nieuwe collectie kleding en helmen.
Tevens outlet met speciale prijzen! Oude collectie ongebruikte motorpakken, jassen en broeken, helmen, schoenen en handschoenen.
- Bisschop Motoren: het adres voor service en onderhoud, moderne werkplaats met Dynnstar-testbank.
Scherpe prijs voor alle merken banden, neem vrijblijvend contact met ons op. Tel.nr. 06-54220098
Opties en Accessoires: - Korte kentekenplaathouder
- Gefreesde rem- en koppelinghendel
- Bar-end spiegels
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, parallel twin |
Boring x slag | 67 mm x 67 mm |
Cilinder inhoud | 471 cc |
Comp. verhouding | 10,7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | PGM FI elektronische benzine injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 47 pk / 35 kW bij 8,600 tpm |
Max. koppel | 43 Nm bij 6,500 tpm |
Koppeling | Natte meerplaatskoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16,7 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen buizenframe, diamant type |
Vering voor | Conventionele 41mm telescoopvork, instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Prolink mono met 9-voudig instelbare veervoorspanning, stalen swingarm met rechthoekige buis |
Remmen voor | Enkele wave disc, 320mm, 2 zuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele wave disc, 240mm, 1 zuiger remklauw |
Voorband | 120/70ZR-17M/C |
Achterband | 160/60ZR-17M/C |
Wielbasis | 1,410 mm |
Lengte | 2.080 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1.060 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Matt Gunpowder Black Metallic, Grand Prix Red, Pearl Metalloid White / Matte Pearl Agile Blue, Candy Energy Orange |
Beschrijving | Eén blik. Na één blik voel je de band met deze CB500F. Deze motorfiets is speciaal voor jou gebouwd, en je weet het… Je glimlacht. Vol vertrouwen geniet je van de agressieve, nieuwe styling en van de gewaagde vormgeving. De weg is helemaal vrij. Ga je gang. Allemaal mogelijk met een A2-rijbewijs. |
WELKOM bij Bisschop Motoren.
U kunt bij ons terecht voor: - Nieuwe en gebruikte motoren - SCM Gecertificeerd inbouwbedrijf - Dynostar Testbank - Goed uitgeruste werkplaats - Schade reparatie en afhandeling - S100 en Castrol Dealer Werkplaats en onderhoud In onze ruime werkplaats kunnen wij de service geven die bij uw motor hoort. Bisschop Motoren heeft veel te bieden zoals een ruim assortiment motorbanden zodat u kunt kiezen welke band het beste bij uw rijstijl en motor past. Maar ook alle andere onderdelen zijn vaak uit voorraad leverbaar.
 |
Bisschop Motoren |
|
Mr. J.B. Kanlaan 48
Punthorst
Plan de route
|
 |
06-54220098
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken