Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nette Multistrada V4 Pikes Peak van 1e eigenaar , door ons nieuw geleverd , BTW motor !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Ducati granturismo vloeistof gekoelde V4 |
Boring x slag | 83 mm x 83 mm |
Cilinder inhoud | 1.158 cc |
Comp. verhouding | 14:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cylinder |
Brandstof toevoer | Bosch electronische injectie, Ride-by-Wire, 56mm |
Ontsteking | |
Vermogen | 170 pk / 125 kW bij 10.500 tpm |
Max. koppel | 125 Nm bij 8.750 tpm |
Koppeling | Hydraulische natte multiplaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting, 15/40 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen Trellis buizenframe |
Vering voor | |
Vering achter | Volledig instelbare Sachs Monoshock, externe veervoorspanning, Enkele aluminium swingarm |
Remmen voor | 2x 320mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monoblock, 4-zuiger, 2-pad, Bosch ABS |
Remmen achter | 265mm schijf,2-zuiger zwevende remklauw, Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Scorpion Trail II 120/70 R17 |
Achterband | Pirelli Scorpion Trail II 190/55 R17 |
Wielbasis | 1.585 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | verstelbaar 825-845 mm |
Drooggewicht | 214 kg |
Leverbare kleuren | Speciale Pikes Peak kleurstelling met zwarte spaakwielen. |
Beschrijving | De Multistrada Pikes Peak is het model dat de essentie van sportiviteit heeft vertegenwoordigd, een motorfiets die niet alleen de sportiefste Multistrada ooit is, maar ook het krachtigste model in het hele crossover-segment.
Een motorfiets gewijd aan het asfalt die je in bergbochten een intense emotie laat voelen en tussen de kerbs van elk circuit de adrenalinestoot van prestaties laat ervaren.
Nauwkeurig en doeltreffend door de bochten, is de V4 Pikes Peak voorzien van een 17 inch voorwiel met gesmede velgen, echte sportbanden en Ohlins elektronische vering.
Hij is opwindend, vol adrenaline en wordt aangedreven door het V4 Granturismo-motorblok, die 170 pk bij 10.500 t/min kan leveren en dankzij nieuwe elektronische managementstrategieen hoge prestaties bij sportief rijden garandeert. |
Ducati Amsterdam bestaat uit een bijzonder hecht team en al een motorbedrijf vanaf 1970 waarbij service voorop staat !
Onze monteurs zijn gespecialiseerd in Ducati en krijgen jaarlijks technische training in Italië en Nederland.
Vanaf 2020 zijn wij Ducati Store in Amsterdam en verkopen alles wat maar met Ducati te maken heeft. Bij ons vind je alle nieuwe Ducati motoren en een ruime keuze in Ducati approved occasions welke met 1 jaar garantie worden verkocht.
In onze ruime showroom kun jij ook je hart ophalen aan motorkleding, merchandising en accessoires van Ducati.
Je bent van harte welkom!
 | Amsterdam, Noord-Holland |
 | 020-6826493 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken