 |
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 4 kleppen per cilinder, 2 bovenliggende nokkenassen, centrale balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.170 cc |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting, elektronisch motormanagement met deceleratie-uitschakeling, dubbele ontsteking |
Ontsteking | |
Vermogen | 110 pk / 81 kW bij 7.750 tpm |
Max. koppel | 116 Nm bij 6.000 tpm |
Koppeling | Enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | 3-delig frame bestaande uit voor- en 2-delig achterframe, met meedragende motor/transmissie, afneembare duobuddyseat |
Vering voor | Telescoopvork, diameter 43 mm |
Vering achter | Enkelzijdige aluminium swingarm met Paralever, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping (traploos) instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.491 mm |
Lengte | 2.105 mm |
Breedte | 920 mm |
Hoogte | 1.330 mm |
Zithoogte | 805 mm |
Drooggewicht | 219 Rijklaar kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de R nineT Racer herleeft het tijdperk van de legendarische sportmotoren. Ver weg van obsessieve retroromantiek, op een motorfiets die naar eigen inzicht is op te bouwen. Vanzelfsprekend inclusief innovatieve technologie en de traditionele kwaliteit van BMW Motorrad. Weggedoken achter de karakteristieke halve kuip, beide handen stevig om de laaggeplaatste handgrepen, voel je de krachtige boxermotor werken en hoor je zijn onmiskenbare geluid. En dan weet je het: alleen een sterk karakter volgt de ideale lijn. Op de weg, net zoals in het leven. |