Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R1250RS Option 719 – Uniek, krachtig en stijlvol rijden
Ben jij op zoek naar een sportieve tourmotor met karakter, luxe en uitstraling? Dan is deze BMW R1250RS Option 719 uit 2021 jouw kans! Deze motor is in topstaat, afkomstig van de 1e eigenaar, met slechts 3.576 km op de teller – nauwelijks ingereden dus.
De exclusieve kleur Option 719 Stardust Metallic maakt van deze motor een echte blikvanger. Dankzij het ShiftCam-systeem geniet je van soepele prestaties en brute kracht wanneer jij dat wilt. Comfort en sportiviteit perfect in balans – klaar voor jouw volgende avontuur.
Highlights:
-
Bouwjaar: 2021
-
Kilometerstand: 3.576 km
-
1e eigenaar
-
Kleur: Option 719 Stardust Metallic
-
Volledige onderhoudshistorie aanwezig
-
BMW 3-delige originele kofferset inbegrepen
Fabrieksopties & accessoires:
-
Option 719 Stardust Metallic lak
-
Option 719 Billet Pack Classic (gefreesde aluminium details)
-
Touring Pakket
-
Dynamic Pakket
-
Comfort Pakket
-
Cruise Control
-
Elektronisch instelbare ESA-vering
-
Keyless Ride
-
Schakelassistent Pro (up/down quickshifter)
-
ABS Pro
-
DTC (Dynamic Traction Control)
-
RDC (bandenspanningscontrole)
-
LED-koplamp en dagrijverlichting
-
Verwarmde handvatten
-
TFT-display met connectiviteit
-
Middenbok
-
Handkappen
-
BMW alarmsysteem
-
SOS-Mode (Intelligent Emergency Call)
-
Smoke windscherm
-
AkrapoviÄ uitlaatdemper
-
Originele BMW zijkoffers + topkoffer (3-delig, afsluitbaar en afneembaar)
Stap nu op een motor die alles biedt: luxe, kracht en betrouwbaarheid.
Heb je interesse of wil je een proefrit maken? Neem snel contact op – deze motor staat klaar voor zijn volgende liefhebber.
Op berichten via marktplaats chat zoals wat is de uiterste prijs, waar kan de motor voor weg of biedingen word niet op gereageerd.
Strada motoren is de specialist in jong gebruikte motoren van alle merken.
Bij ons betaald u geen kosten rijklaar maken.
Aan advertentieteksten kunnen geen rechten ontleend worden.- Bij Strada motoren Dongen kunt u terecht voor jonge gebruikte motorfietsen.
Wij verkopen alle merken motoren zoals o.a: BMW, Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Triumph etc.
Door eigen inkoop kunnen wij onze motoren zeer scherp aanbieden.
Ook voor onderhoud van alle merken kunt u bij ons terrecht. - Omdat wij meerdere vestigingen hebben is het bij interesse aan te raden vooraf te bellen of mailen.
- Wij kunnen ook motoren inruilen. Op onze website kunt u een inruilformulier vinden of ons de gegevens van uw in te ruilen motor sturen via mail.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1253 cc |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | |
Max. koppel | 143 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning (hydraulisch) en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1527 mm |
Lengte | 2202 mm |
Breedte | 925 mm |
Hoogte | 1250 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Elke rit wordt bepaald door twee factoren: tijd en weg. Met de nieuwe BMW R 1250 RS kun je tijdens elke rit meer weg afleggen. Het fijne koppel van 143 Nm en de 100 kW (136 pk) van de nieuwe boxermotor brengen je nog sneller op dreef. De innovatieve BMW ShiftCam-technologie biedt je over de hele toerenbereik meer koppel en een indrukwekkende flexibiliteit. Zo trek je in elke situatie een fantastische sprint over het asfalt. De nieuw vormgegeven voorkant geeft met de volledige LED-koplampen een frisse, sportieve look en kan aerodynamisch wel wat tegenwind hebben. Zo kun je je niet alleen snel maar ook comfortabel verplaatsen. Een ding is zeker: hoeveel weg je ook binnen welke tijd achter je laat: met de R 1250 RS stijgt met elke afgelegde kilometer je rijplezier. |
Strada motoren is opgericht in 2012, een jong bedrijf dus, maar met ruim 10 jaar ervaring in de branche.
Bij ons vind u jong gebruikte motorfietsen in zo goed als nieuwe staat, dat is ons streven.
Wij zijn zeer kritisch met inkopen en dat ziet u terug in onze showroom, bij ons is goed niet goed genoeg en willen alleen maar top-kwaliteit aan onze klanten aanbieden.
Omdat wij zelf onze inkoop verzorgen, zonder tussenstations, kunnen wij onze motoren aanbieden voor zeer scherpe prijzen.
U kunt bij ons terecht voor alle type en merken motoren zoals o.a.:
Harley-davidson, Yamaha, Honda, Suzuki, Ducati, Triumph etc.
Strada motoren staat ook voor duidelijkheid.
Bij ons vind u geen offertes met kleine lettertjes. Wij willen duidelijk zijn tegenover onze klanten.
Geen afleveringskosten, geen kosten rijklaar maken of andere achteraf bijkomende kosten.
De prijs de wij offreren voor u motor is ook de prijs waarvoor hij rijklaar op u staat te wachten!
Wij nodigen u graag uit om een kijkje te nemen op onze website of in onze nieuwe showroom.
Voor onze actuele openingstijden kijk op onze website.
Mocht u buiten deze openingstijden willen komen kijken is dat absoluut geen probleem u kunt ons altijd mailen naar info@stradamotoren.nl voor een afspraak.
 | Dongen, Noord-Brabant |
 | 0162782532 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken