Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht/olie gekoelde 2 cilinder viertakt boxer |
Boring x slag | 102 mm x 102 mm |
Cilinder inhoud | 1.170 cc |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch two spark |
Vermogen | 110 pk / 81 kW bij 7.500 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 6.000 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | |
Frame | stalen buisprofielen, aandrijflijn dragend |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 110 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijven, vier zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 265 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 120/70- ZR17 |
Achterband | 180/55- ZR 17 |
Wielbasis | 1502 mm |
Lengte | 2.165 mm |
Breedte | 890 mm |
Hoogte | 1.220 mm |
Zithoogte | 810/830 mm |
Drooggewicht | 229 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De R 1200 ST is het derde model van de nieuwe boxergeneratie. Het ontwerp en de configuratie van de R 1200 ST zijn afgeleid van de R 1200 RT die in januari 2005 zijn intro maakte. ST staat voor Sport Tourer. Leverbare kleuren licht magnesium metallic met piermont rode/ zwarte buddy seat, licht magnesium metallic met sydney blauw/ zwarte buddy seat, donker grafiet met graniet grijze/ zwarte, piermont rode/zwarte of sydney blauwe/ zwarte buddy seat. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Een stukje historie: BMW in 2004 - Het eerste model, de K 1200 S uit 2004, perste er al 167 pk uit en vestigde een werelduurrecord. De zeer sterk hellende cilinders zorgden dat het zwaartepunt laag kon blijven, maar er waren ook veel technieken uit de BMW Formule 1 motor overgenomen, waaronder de holle nokkenassen en het speciale smeersysteem. Er kwam een GT versie, maar ook een meer "streetfighter" achtig model, de K 1200 R, die zonder meer "ruig" te noemen was. Met deze nieuwe serie betrad BMW een strijdperk dat het in de jaren dertig verlaten had: de pk-race. In deze periode waren rembekrachtiging, Integral ABS, elektrisch instelbare veersystemen en tractiecontrole deels standaard, deels als optie leverbaar. Het BMW duolever verving op deze serie het telelever systeem.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken