 |
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch two spark |
Vermogen | 110|81|7500 |
Max. koppel | 115|6000 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 27 |
Topsnelheid | > 200 |
ABS | |
Frame | stalen buisprofielen, aandrijflijn dragend |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 120 mm |
Vering achter | BMW paralever, veerweg 135 mm |
Remmen voor | dubbele remschijven (Ø 320 mm) |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) |
Voorband | 120/70 - ZR 17 (tubeless) |
Achterband | 180/55 - ZR 17 (tubeless) |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 820/840 |
Drooggewicht | 259 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Met de introductie van de nieuwe R 1200 RT stelt BMW Motorrad nu de tweede exponent van de nieuwe boxergeneratie aan u voor. De technici van BMW zijn erin geslaagd deze nieuwe motorfiets in werkelijk ieder opzicht te perfectioneren, waarbij gebruik is gemaakt van de technische basis die begin 2004 werd geïntroduceerd voor de R 1200 GS. |