 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1,170 |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 125|92|7,750 |
Max. koppel | 125|6,500 |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 200 |
ABS | |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | upside-down telescoopvork, diameter 45 mm |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning (hydraulisch) en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.527 |
Lengte | 2,202 |
Breedte | 925 |
Hoogte | 1,250 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | n.n.b |
Leverbare kleuren | Lupin Blue Metallic, Lightgrey Metallic/Magellangrua Metallic Matt |
Beschrijving | Sporttourer krijgt een nieuw gezicht.
Rijdynamiek met toerkwaliteiten van het hoogste niveau: dat is de R 1200 RS. De sporttourer biedt met zijn krachtige aandrijving en het stabiele rijwielgedeelte meer dan alleen maar veel rijplezier. Dankzij de ontspannen sportieve zitpositie en de perfecte bescherming tegen weer en wind beleeft men bij vlot reizen en sportieve uitstapjes een volkomen nieuw rijgevoel. |