Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Onze motoren vallen onder de Motorgarantievoorwaarden indien van toepassing.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde 1-cilinder 4-taktmotor, 4 kleppen, 2 bovenliggende nokkenassen, dry sump-smering |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 313 cc |
Comp. verhouding | 10,6:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting, BMS-E2 |
Ontsteking | |
Vermogen | 34 pk / 25 kW bij 9,500 tpm |
Max. koppel | 28 Nm bij 7,500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | synchromesh 6 versnellingsbak, in motorblok geïntegreerd |
Verhouding | |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 11 liter |
Topsnelheid | 145 km/u |
ABS | |
Frame | geschroefd stalen frame, meedragende motor, stalen buizen achterframe |
Vering voor | upside-down vork, diameter 41 mm |
Vering achter | dubbelzijdige swingarm bestaand uit stalen kokerprofiel, centrale gasdrukdemper, veervoorspanning traploos hydraulisch verstelbaar, uitgaande demping instelbaar |
Remmen voor | enkele remschijf, diameter 300 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen, radiaal geschroefd |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 240 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 110/70 R 17 |
Achterband | 150/60 R 17 |
Wielbasis | 1,374 mm |
Lengte | 1,988 mm |
Breedte | 896 mm |
Hoogte | 1,227 mm |
Zithoogte | 785 mm |
Drooggewicht | 158,5 kg |
Leverbare kleuren | Pearlwhite Metallic, Cosmicblack Uni, Stratoblue Metallic |
Beschrijving | Intens rijplezier.
De BMW G 310 R is de essentie van rijplezier. Gemaakt voor het leven in de stad en voor iedereen die houdt van motorrijden. Het is een wendbare, gemakkelijk te hanteren en sportieve machine. Groot of klein - met de BMW G 310 R is iedereen direct vertrouwd. Uit 313 cc haalt deze lichtgewicht al zijn kracht. En daarmee brengt de nieuwe machine zijn rijder veilig en betrouwbaar naar zijn werk, de volgende hotspot - of snel uit het stadsgewoel. De G 310 R is een echte BMW motorfiets - alleen met gereduceerde cilinderinhoud. Absolute kwaliteit, een hoogwaardige uitstraling en geavanceerde techniek zorgen samen voor intens rijplezier. |
 | Bergen op Zoom, Noord-Brabant |
 | 0164-236829 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken