Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
TE KOOP AANGEBODEN:
Deze hele mooie BMW F 750 GS uit bouwjaar 2019 met slechts 30.376 KM.
Anders dan zijn naam doet verwachten beschikt deze motorfiets over een 850cc parallel twin welke zat power heeft en een genot is om mee te rijden.
Deze motorfiets beschikt over uitzonderlijk veel opties en precies de opties welke je wilt hebben op dit type motor waaronder; ABS Pro, DTC, Cruisecontrol, rijmodi PRO, schakel assistent PRO, LED verlichting rondom, navigatie voorbereiding, hoge kuipruit, middenbok, Touratech steppen, dubbele variokoffer set in hoogglans zwart !, topkofferrek, hoge valbeugels.
Deze motor beschikt over zo goed als nieuwe banden en krijgt nog een uitgevoerde beurt voor verkoop.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 2-cilinder lijnmotor, vier kleppen per cilinder, twee bovenliggende nokkenassen, droge-sumpsmering |
Boring x slag | 84 mm x 84 mm |
Cilinder inhoud | 853 cc |
Comp. verhouding | 12.7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 77 pk / 57 kW bij 7.500 tpm |
Max. koppel | 83 Nm bij 6.000 tpm |
Koppeling | Meervoudige natte plaatkoppeling (anti-hop), mechanisch bediend |
Versnellingsbak | Constante mesh 6-snelheden versnellingsbak geďntegreerd in motorblok |
Verhouding | |
Overbrenging | Eindeloze O-ringketting met schokdemping in achterwielnaaf |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | 190 km/u |
ABS | ja |
Frame | Brug-type frame, stalen schaalconstructie |
Vering voor | Telescoopvork, diameter 41 mm |
Vering achter | Gegoten aluminium dubbelzijdige swingarm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning hydraulisch afstelbaar, uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | Dubbele remschijf, zwevende remschijven, Ř 305 mm, zwevende remklauwen met dubbele zuigers |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, Ř 265 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1.559 mm |
Lengte | 2.255 mm |
Breedte | 922 mm |
Hoogte | 1.225 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | 224 Rijklaar kg |
Leverbare kleuren | Lightwhite Uni, Austin Yellow Metallic, Exclusive Stereo Metallic Matt |
Beschrijving | Het houdt je motor draaiende, elke dag. Jouw hart slaat het ritme van de BMW F 750 GS. Het is je toegangskaart voor avontuur. Want met deze uitgebalanceerde Enduro all-rounder ben je de baas over alle paden, ongeacht het wegoppervlak en breid je je horizon uit - omdat je meer wil. De F 750 GS geeft je meer kracht, meer comfort, meer spirit van GS. Voel het sterke karakter van de motor en geniet van de eenvoudige handling met de F 750 GS. Terwijl je de wereld ontdekt, heb je de motor door Automatic Stability Control (ASC) en ABS veilig onder controle. En met de fabrieksoptie Connectivity, laat het 6.5 inch TFT-display jou onder andere zien welke afslag je moet nemen of wie je belt. Duidelijk en beknopt – zonder je af te leiden van de weg. Jouw nieuwe ervaring is – ook dankzij de handige zithoogte – eenvoudiger te bereiken dan ooit. |
Al onze occasions worden grondig nagezien voordat deze verkocht worden aan u.
Wij hebben geen verdere verborgen aflever kosten, kwaliteit & service vinden wij belangrijk.
3 maanden garantie is bij ons de standaard voor elke motorfiets tenzij anders aangegeven.
 | Dedemsvaart, Overijssel |
 | 0625119798 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken